Kompressziós harisnyák

2017.02.20 16:15

Mostanában sokan érdeklődnek kompressziós harisnyák iránt. Az alábbiakban szeretnénk összefoglalni, mire is jó, mikor jó, hogyan érdemes ezeket használni és miként ajánlott választani az egyes típusok közül.

A kialakult visszér sajnos olyan állapot, ami magától nem szűnik meg, állandó odafigyelést, az állapot karbantartását igényli. Ebben segít a kompressziós harisnya.

Fontos, hogy akkor kell használni, amikor aktívak vagyunk, amikor sokat állunk vagy ülünk. Éjszaka nem szabad használni, és akkor sem, amikor hosszabban pihenünk.

Kompressziós harisnyát többféle erősségben lehet kapni. Enyhébb kompressziójút akkor ajánlott választani, ha nagyobb a terhelés, igénybevétel, és tartani lehet a visszér kiakalulásától. Erősebbeket kialakult visszérnél érdemes választani. A kompressziós harisnya nem csodaszer, nem helyettesíti sem a gyógyszeres terápiát (ha szükséges), sem a sportolást. Ugyanakkor - mivel kívülről nyomást gyakorol az érfalakra - segíti a keringést, és csökkenti az esetleges fájdalmat. Gyakran az általános közérzetre is pozitívan hat az, hogy a napközbeni fájdalom enyhül, vagy megszűnik.

Mi 70 és 140 den-es harisnyákat tartunk. A 70-est egyhe állapotokban vagy megelőzésre ajánljuk. A 140-est kialakult betegségre javasoljuk. Amennyiben visszérműtétre kerül sor, közvetlenül a műtét után fáslit szoktak a sebészek javasolni, utána azonban szintén hasznos az erősebb 140-es harisnya.

Aki nem szívesen bajlódik a harisnya felhúzásával, azoknak ajánlott a combfix, amely hatását tekintve ugyanolyan, mint a harisnya, azonban ellene szól, hogy a kismedencei és gáttájéki visszérre értelemszerűen nem hat.

A kompressziós harisnya 3-6 hónapig tudja kifejteni a hatását, ugyanis utána egyszerűen elgyengül, elveszíti a rugalmasságát, ezzel számolni kell. 

Mindenkinek javasoljuk, hogy a kompressziós harisnya használata mellett igyekezzen minél többet sportolni, különösen úszni és biciklizni.